Pages

Wednesday, April 21, 2010

KAMPUNG BERJAYA TITI BOM

Kampung Titi Bom....itulah nama kampung tempat aku dilahirkan lihat google Map


View KG Berjaya Titi Bom in a larger map
Seingat aku tahun 1980 an nama tu yang digunakan.Lepas tu tukar nama Kg. Berjaya....mai tahun 2000 depa gabungkan jadi nama Kg.Berjaya Titi Bom....






Jumlah Penduduk:Dianggarkan 300 org 70 buah rhumah(maklumat nie aku dapat daripada JKKP Titi bom)
Pekerjaan Utama: Petani,Pekerja sektor perkilangan
Nama JKKP:Hanapiah Endut (bukan org asal kg nie tetapi dilantik atas sebab org kg suka)
Politik:Secara tradisi didominasi oleh parti United Malays National Organisation (UMNO-daftar nama parti pun bahasa penjajah!)Majoriti orang Melayu x der pun bangsa lain melainkan melayu dan agama Islam.Pada pandangan aku golongan muda lebih cenderong kepada Pakatan Rakyat.Aku tahu la aku pun belia lagi.... lihat keputusan PRU ke 12 lalu



N21 GUAR CHEMPEDAK
Jumlah Pengundi: 18,296
Peratusan Kaum: M:87.36% C:11.61% I:0.95% L:0.08%
1. Datuk Dr. Ku Abd. Rahman Ku Ismail (BN) (7,898)
2. Mohamad Ismail (Pas) (6,139)
Majoriti: 1,759
Jumlah undi: 14,242
Peratus mengundi: 77.84%
Undi rosak: 205
Penyandang: Datuk Abdul Razak Hashim (BN)
(Majoriti: 3,966 undi)

P12 JERAI
Jumlah Pengundi: 66,026
Peratusan Kaum: M:79.11% C:13.99% I: 6.31% L:0.59%
1. Mohd. Firdaus Ja'afar (Pas) (26,510)
2. Datuk Paduka Badruddin Amiruldin (BN) (24,211)
Majoriti: 2,299
Jumlah undi: 51,791
Peratus mengundi: 78.44%
Undi rosak: 1,070
Penyandang: Datuk Badruddin Amiruldin (BN)
(Majoriti: 10,405 undi)

sumber dari http://www.utusan.com.my/utusan/special.asp?pr=pilihanraya2008&pg=kawasan/kedah_p12.htm

BERITA KAMPUNG







Tinggal Kenangan

Dulu meriah kat rumah ni zaman awal 80an ada budak kampung yang datang belajar mengaji Al-Quran dan mula belajaq sholat termasuk aku .Tahun 1990an ramai jugak kat sini orang datang mendapatkan rawatan tradisional terutama rawatan resdong.Tetapi setelah kembalinya pemilik rumah ke Rahmatullah segalanya berubah!Ye lah warisnya semua ada "commitment" sendiri...semoga Allah memberikan rahmatnya keatas roh tok-tok dan tok wan-tok wan aku...amen.

























SURAU LAMA



Sini lah tempat aku kenal diri aku..tujuan aku ada kat dunia...banyak jasa surau nie kat aku rasa sedih pun ada...nak buat macam mana kegunaan untuk solat jemaah dan kegiatan kampung kat kampung nie dah menjadi "korban" akibat projek pembanggunan.Tapitak pa satu surau yg baru telah dibina untuk kegunaan penduduk kampung nie.Semoga Allah bagi pahala kepada yg telah wakafkan tanah surau lama nie..amen.

2 comments:

Dayah Myra said...

baguih tol la abang fozi ni..siap ltk gmbr umah tok lg..haha..lg 1, cntknya background yg kt bhgian ats skali tu..(^_^)

Zam guaq said...

Baru hari ni tringat nak google pasai kg ...tahniah pozi...

Post a Comment