Pages

Saturday, April 24, 2010

"DAJJAL" MULA BUAT KERJA!

Bila tiba masa pilihanraya kecil atau besar "dajjal" mula muncul bukan satu makin dekat tarikh buang undi makin besar mainan si"dajjal".Zaman budak-budak dulu kalau masa main ngan kawan sebaya tak puas hati mesti sebut "Dajjee...hang..."
"Dajjal" yg aku nak kata..tidak membawa maksud Dajjal secara total yang dibawakan beritanya oleh Muhammad S.A.W.Dan diriwayatkan pula oleh Imam Muslim dari Hudzaifah Radhiyallahu ‘anhu, ia berkata: Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda:
“Artinya : Sunguh aku labih mengetahui apa yang menyertai Dajjal. la akan bersama dua buah sungai yang mengalir,yang satu kelihatan mengalirkan air dan satunya lagi kelihatan mengalirkan api yang menyala-nyala,
maka hendaklah ia mendatangi sungai yang kelihatan berisi api itu, dan hendaklah ia pejamkan matanya,
karena yang nampak api itu adalah air yang dingin” [Shahih Muslim 18 : 61]([Disalin dari kitab Asyratus Sa'ah
edisi Indonesia Tanda-Tanda Hari Kiamat, Penulis Yusuf bin Abdullah bin Yusuf Al-Wabl MA,
Penerjemah Drs As'ad Yasin, Penerbit CV Pustaka Mantiq])

Apa pun pemahaman aku "Dajjal" nie adalah simbol fitnah yang patut dicopkan pada pemuka-pemuka dan pelobi-pelobi politik yang ada agenda sendiri.Awas blogger parti jangan jadikan diri anda "Dajjal".Sebarkan maklumat yang betul!.Dalam ilmu hadith penyampai hadith palsu memang sudahpun digelar dengan Dajjal!

Hasil kerja tangan "nakal" yang pe"dajjal" pemimpin politik

Walaupun ianya gambar "superimpose" tetapi tetap ada yang mempercayainya.. jangan nakal bro!.Ingat sesuatu bermula pasti ada penamatnya! Alhamdulillah kalau sempat bertaubat! Tapi kalau kerja nie dari orang kapir@kafir kta tak heran memang mereka tak ada pemahaman baik tentang Islam.Kesimpulan mudah berita dari sumber manapun jika suatu fitnah memang "dajjal"lah tu!
Kepada pengundi mesti berfikiran waras, siapa patut dipilih menjadi suara anda di dewan undangan negeri dan Parlimen seterusnya siapa yang patut menjadi pemimpin negara yang bebas unsur "Dajjal" .

Bila aku tengok berita ahli politik lompat parti tak kira apa
parti pun dalam hatiku berbisik"Dajjee...hang..dulu lain sekarang lain"...

No comments:

Post a Comment