Pages

Friday, May 28, 2010

Kenderaan Yang Aku Miliki


Beginilah agaknya bila aku dilahirkan



Bila Usia ku 3 Tahun,bapa telah membeli kan aku sebuah basikal

Usiaku menjangkau 5 tahun bapaku menghadiahkan basikal ini pulak

Bila aku sekolah,bapa aku sekali lagi membelikan basikal yang lebih hebat!

Bila aku menjejakkan kakiku ke alam persekolahan menengah bapakku menghadiahkan aku sebuah motosikal kerana aku seorang pelajar yang cemerlang

Akhirnya aku berjaya melanjutkan pelajaran ke Universiti dan bapaku membelikan sebuah motosikal yang hebat pada aku.

Setelah aku habis belajar,aku mendapat pekerjaan yang baik dan aku membeli keeta idaman ku.....namun aku terlupa dan tidak sadar segala kenderaan yang aku miliki tiada berkekalan semuanya hanya perhiasan dunia aku sahaja....dan inilah kenderaan terakhir ku.....untuk aku "berehat" seketika dialam "ketiga" pastinya dialam ini tiada lagi kenderaan seperti di dunia...



idea penceritaan ini aku mula "kenal" pada usia aku 8 tahun melalui sebuah buku "Al-Ain" terbitan kumpulan Al-Alqam.Suatu idea yang bagus ingatkan tiap bermula akan berakhir.

No comments:

Post a Comment